קידום אתרים בגוגל וסושיאל"סושיאל", או ליתר דיוק "סושיאל מדיה" ואיתה ה-SMO (ראשי תיבות של Social Media Optimization) הפכו בשנים האחרונות למושגים שגורים בהקשר לשיווק באינטרנט,
לא פחות מה-SEO הוותיק והחביב, ולא רק למושגים שגורים אלא לחלק בלתי נפרד מארגז הכלים של אנשי המקצוע בתחום.
הסיבה לכך פשוטה: כולנו מבלים יותר ויותר זמן ברשתות חברתיות שונות - הבולטות שבהן, נכון להיום, הן טוויטר, אינסטגרם וכמובן פייסבוק - ועל כן אך טבעי הוא שבעלי עסקים,
ובפרט אלה הקטנים והבינוניים שלא יכולים להרשות לעצמם תקציבי עתק לפרסום בטלוויזיה או על גבי שלטי חוצות, ירצו לפגוש את קהל היעד שלהם באותן רשתות חברתיות.
היתרונות של הסושיאלבנוסף לאפשרות להגיע לקהל רחב גם בהשקעה נמוכה יחסית (ובעיקר של כסף; זמן, מחשבה ויצירתיות כן צריך להשקיע) ישנם לסושיאל יתרונות נוספים:
ראשית, בניגוד לאפיקי הפרסום הקלאסיים - בין אם במדיה הישנה ובין אם בחדשה (למשל באנרים או מודעות בגוגל אדוורדס) - הפעילות ברשתות החברתיות, גם כשהיא שיווקית פרופר
, מעוררת פחות התנגדות אוטומטית בקרב הגולשים. במיוחד כך הדבר כשיש לה ערך מוסף של ממש עבור הגולשים וכשנוצרת אינטראקציה אמיתית בינם לבין בעלי העסק.
שנית, ניתן להגיע לקהל יעד מפולח וממוקד, ובדרך זו הן לחסוך משאבים והן להעביר את המסרים הנכונים לאנשים הנכונים ולזכות בשיווק אפקטיבי במיוחד.
יתרון שלישי הוא המיידיות: אנחנו חיים בעידן שבו הכל קורה מהרגע להרגע ופעילות מושכלת ברשתות החברתיות, שזו בעצם המהות של ה-SMO, מאפשרת לבעל העסק להגיב מייד לכל התרחש
ות. בין אם מדובר בזעזוע חיצוני בתחום הפעילות של העסק, בין אם במשבר הקשור ספציפית לעסק, בין אם דווקא אירוע חיובי במסגרת העסק ובין אם פידבק/בקשה של גולש - מענה מהיר הינו
יקר ערך ורשתות חברתיות מאפשרות לנו לעשות זאת.
עוד יתרון חשוב של ה-SMO הוא תרומתו
לקידום אתרים: נוכחות בולטת ובעלת משמעות ברשתות חברתיות שונות באה לידי ביטוי בסופו של דבר, ברוב המקרים, גם בדירוג של האתר בגוגל
כך שהעסק שלנו נחשף ליותר ויותר עיניים לא רק ישירות בפייסבוק, טוויטרוכו' אלא גם בעקיפין.
מה כולל SMO איכותי?סושיאל איכותי עשוי לכלול מספר מרכיבים, כשהבסיס הוא בכל מקרה אפיון מדויק של צרכי הלקוח הספציפי ובחירת סל פעולות בהתאם לצרכים אלה.
עבור מי שהמוצרים או השירותים שהוא מציע הם ויזואליים מאוד כדאי למשל להתמקד באינסטגרם: מסעדה שתעלה תמונות של מנות מפתות או של האווירה במקום בשעות שונות ותצרף
מעת לעת גם מתכונים תזכה מן הסתם לעוקבים רבים שגם יגיעו אליה בסופו של דבר. לעומת זאת לעסק שנמדד בהתאם למידת היצירתיות שלו כדאי לבסס את ה-SMO על נוכחות
בטוויטר, עם תכנים מדויקים ומעוררי מחשבה והשראה.
בכל מקרה, ובפרט כך הדבר בפייסבוק שהוא ברוב המקרים הבסיס של הסושיאל בזכות הפופולאריות הרבה שלו (הן מבחינת מספר המשתמשים והן מבחינת הזמן הממוצע שמבלים בו)
, חשוב לחשוב כל הזמן על מה הגולשים רוצים לקבל מאיתנו: צלם חתונות יוכל לפרסם טיפים לסלפי המושלם או רשימת לוקיישנים לצילומי שקיעה מרהיבים, חנות לבגדי תינוקות יכולה
להציע לגולשים עצות להבטחת שנת לילה מושלמת לנפשות הרכות ועל כן גם להורים, וכו'.
בנוסף חשוב מאוד להפוך את הגולשים למשתתפים פעילים ואקטיביים - למשל באמצעות חידונים או תחרויות (עם פרסים שווים!), שאלות פתוחות ועוד. עוד כדאי מאוד לנצל את הנוכחות
ברשתות החברתיות כאמצעי לשירות לקוחות ולהקפיד על מתן מענה מהיר, אדיב ואיכותי לכל פנייה של גולש וכן לעודד את הלקוחות לפנות אליכם באפיקים אלה.